2012年6月13日 星期三

Birdy - Skinny Love


這首"Skinny Love"的原唱者為Bon iver,而我推薦的則是英國女歌手Birdy的翻唱版本,收錄在她2011年發行的首張專輯中!現年15歲的Birdy雖然年紀輕輕,但我很喜歡她那具有穿透力的清澈嗓音,將這首歌賦與了全新的感覺!好聽推薦~


Skinny Love(虛愛)
by Birdy(柏蒂)
Come on skinny love just last the year
不堪一擊的愛 竟維持不了多久
Pour a little salt we were never here
倒入少許的調味 我們就不會發展到這地步
My, my, my, my, my, my, my, my
哎呀呀~~
Staring at the sink of blood and crushed veneer
凝望著怖滿血的水槽和碎裂的隔板
I tell my love to wreck it all
我告訴我的愛 毀掉這一切吧
Cut out all the ropes and let me fall
切斷所有繩索 讓我直直墜落
My, my, my, my, my, my, my, my
哎呀呀~
Right in the moment this order's tall
但在此時此刻 這個要求是過份的
I told you to be patient
我告訴你要有耐心
I told you to be fine
我告訴你要好好的
I told you to be balanced
我告訴你要保持平衡
I told you to be kind
我告訴你要學會寬容
In the morning I'll be with you
而在這清晨 我將與你同在
But it will be a different "kind"
但一切卻又不太一樣
I'll be holding all the tickets
因為我會握著所有的罰單
And you'll be owning all the fines
而你會擁有所有的罰金
Come on skinny love what happened here?
不堪一擊的愛 究竟發生了什麼事?
Suckle on the hope in lite brassiere
將希望寄予在廉價的事物上
My, my, my, my, my, my, my, my
哎呀呀~
Sullen load is full , so slow on the split
憤怒的負荷已經滿載 割離卻如此的緩慢
I told you to be patient
我告訴你要有耐心
I told you to be fine
我告訴你要好好的
I told you to be balanced
我告訴你要保持平衡
I told you to be kind
我告訴你要學會寬容
Now all your love is wasted
如今你所有的愛都是浪費的
Then who the hell was I?
那我究竟算什麼?
Now I'm breaking at the britches
你所說的一切
And at the end of all your lines
都讓我深深地受到傷害
Who will love you?
誰會愛你?
Who will fight?
誰會奮鬥?
Who will fall far behind?
誰會落後?
Come on skinny love~
不堪一擊的愛啊~
My, my, my, my, my, my, my, my
哎呀呀~~

沒有留言: